به سایت تخصصی ایران مدرن خوش اومدید.

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

آموزش: مشکل اضافه کردن لینک تلگرام به اینستاگرام را چگونه حل کنیم؟

سرویس اینستاگرام به تازگی محدودیتی را برای کاربران ایجاد کرده که قادر به اضافه کردن لینک پروفایل برخی سرویس‌هیا پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اسنپ‌چت و .. نیستید! با این مطلب از فارنت همراه باشید تا روش دور زدن این مشکل را با هم مرور کنیم.


آموزش: مشکل اضافه کردن لینک تلگرام به اینستاگرام را چگونه حل کنیم؟

سرویس اینستاگرام به تازگی محدودیتی را برای کاربران ایجاد کرده که قادر به اضافه کردن لینک پروفایل برخی سرویس‌هیا پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اسنپ‌چت و .. نیستید! با این مطلب از فارنت همراه باشید تا روش دور زدن این مشکل را با هم مرور کنیم.

تبلیغات متنی
  • دانلود مستقیم از گوگل‌پلی
  • قطار وبگردی | لذت سفر در دنیای مجازی
  • دانلود جدیدترین بازی‌های اندروید!

دنیا، دنیای رقابت است و فرقی ندارد چقدر قدرت داشته باشید و اینکه صاحب فیس‌بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، اینستاگرام، بزرگترین شبکه به اشتراک‌گذاری عکس و واتس‌اپ یکی از بزرگترین سرویس‌های پیام‌رسان دنیا باشید!  طبیعتا وقتی سرویس پیام‌رسانی نظیر تلگرام رشد حیرت‌انگیزی پیدا می‌کند و تبدیل به رقیبی قدرتمند برای سرویس پیام‌رسان واتس‌اپ می‌شود، فیس‌بوک به عنوان مالک اینستاگرام تصمیم می‌گیرد حداقل محلی برای تبلیغ این پیام‌رسان نباشد! بعد از بسته شدن لینک به سرویس تلگرام در پیام‌رسان واتس‌اپ، حالا فیس‌بوک تصمیم گرفته همین محدودیت را در اینستاگرام نیز به اجرام بگذارد.

How-to-Add-telegram-profile-link-to-Instagram-01

اگر چه اینستاگرام در پایین تصاویر جایی برای لینک دادن قرار نداده که اتفاقا به شدت حامی این موضوع هستیم تا حداقل این منطقه از فضای مجای بکر باقی بماند اما کاربران از ابتدا قادر بودند در پروفایل خود و در بخش وبسایت، به آدرس اینترنتی وبلاگ خود و یا هر جای دیگری لینک داده و کاربران را به آنجا هدایت کنند. بسیاری زا کاربران نیز از این امکان برای لینک دادن به صفحه تلگرام خود و ارتباط هر چه راحت‌تر با دوستان خود استفاده کرده بودند.

اما همانطور که گفتیم اینستاگرام به تازگی امکان لینک دادن به برخی سرویس‌ها مانند تلگرام را مسدود کرده و  اجازه آپدیت کردن پروفایل‌های حاوی لینک به تلگرام و برخی سرویس‌های دیگر ماننند اسنپ‌چت را نمی‌دهد! اما چاره کار چیست!

روش اول اضافه کردن لینک تلگرام به اینستاگرام

How-to-Add-telegram-profile-link-to-Instagram-02

خوشبختانه اینستاگرام آدرس اصلی سرویس تلگرام را حذف کرده و هنوز آدرس کوتاه تلگرام در دسترس قرار دارد و به راحتی می‌توانید از آدرس کوتاه پروفایل خود استفاده کنید. به طور مثال این آدرس پروفایل کانال فارنت در تلگرام است:

http://Telegram.me/Farnet_ir

حالا همین آدرس در آدرس کوتاه شده و دوم تلگرام به این صورت است:

http://Tlgrm.me/Farnet_ir

خب کافیست نام کاربری پروفایل خود را جایگزین نام کاربری فارنت در آدرس دوم کنید و این آدرس را در پروفایل خود قرار دهید.

روش دوم اضافه کردن لینک تلگرام و سایر سرویس‌ها به اینستاگرام

احتمالا روش بالا بعد از مدتی و در ادامه این روند مسدود خواهد شد که البته امیدواریم این اتفاق رخ ندهد. اما روش دیگری نیز وجود دارد که برای تمام آدرس‌هایی که مسدود شده‌اند می‌توانید استفاده کنید و آن استفاده از سرویس‌های کوتاه‌کننده لینک است.

How-to-Add-telegram-profile-link-to-Instagram-03

به طور مثال می‌توانید از کوتاه‌کننده لینک گوگل goo.gl و یا بیتلی bit.ly‌ استفاده کنید و آدرس پروفایل خود را با قرار دادن در این سرویس‌ها به صورت آدرس جدید و کوتاه شده دریافت کرده و در صفحه پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید که به نتیجه‌ای مانند تصویر بالا دست پیدا خواهید کرد. روش دوم مطمئنا با توجه به فراوان بودن سرویس‌های کوتاه‌کننده آدرس همواره کارکرد داشته و به عنوان یک راه‌حل دائمی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

نکات قابل توجه:

1- اگر قبلا لینک تلگرام را به صفحه پروفایل خود اضافه کرده‌اید در صورت آپدیت به مشکل برخواهید خورد اما تا زمانی که پروفایل خودتان را ویرایش نکنید مشکلی نخواهید داشت.


۱ نظر
mohammad lotfi

لینک دانلود تلگرام برای تمام دستگاه ها


تلگرام قابلیت ها و تنظیمات مختلفی دارد که آن را از دیگر رقبا پیش انداخته؛ قابلیت هایی که تا قبل از این، منحصرا در اختیار بعضی از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام بود. آسمونی در این مقاله لینکهای دانلود تلگرام برای تمامی گوشی ها را برای مخاطبان قرار داده است:

دانلود تلگرام برای اندروید

دانلود تلگرام برای آیفون ، آیپد و آیپاد

دانلود تلگرام برای ویندوز موبایل

دانلود تلگرام برای سیستم عامل فایر فاکس

دانلود نلگرام برای ویندوز/مک/لینوکس

دانلود تلگرام برای سیستم عامل مک

۱ نظر
mohammad lotfi

رفع ریپورت در تلگرام، خیلی سریع


تلگرام این روزها به یکی از محبوب ترین سرویس های پیام رسانی در جهان و به ویژه در ایران تبدیل شده است و یکی از دلایل این محبوبیت امکانات بسیار زیاد و جذاب تلگرام برای کاربران است. اما در کنار این امکانات یک سری مشکلات نیز هست. یکی از این مشکلات، ریپورت در تلگرام است که شاید بسیاری از افراد با آن مواجه باشند. سایت آسمونی در این مقاله می خواهد روش حل مشکل ریپورت در تلگرام را برای شما عزیزان عنوان کند.

تلگرام کاربرانی را که شماره آن ها در لیست طرف مقابل نباشد را غریبه شناخته و در صورتی که به آن ها از طریق شماره یا آیدی و … پیام ارسال کنید، در بالای پیام گزینه ای به اسم Report Spam ظاهر می شود. در صورتی که پیام شما برای فرد مورد نظر مزاحمت آمیز شناخته شود و آن فرد گزینه Report Spam را انتخاب کند، پیام شما اسپم شناخته شده و اگر این عمل چند بار اتفاق بیفتد، شماره ی شما در اصطلاح ریپورت می شود.

متاسفانه خیلی از سایتها و افراد نیز روشهایی را ارائه می دهند که حتی خود شرکت تلگرام هم روحش خبر ندارد قبلا یک مطلب در همین زمینه یعنی رفع ریپورتی تلگرام منشتر کردم که در واقع ترجمه ایی از خود تلگرام بود و مراحلی که گفته بود باید انجا شود تا رفع ریپورت شود که می توانید رجوع کنید ببینید.

پس از ریپورت شدن اگر به فردی که شماره ی شما را در لیست خود نداشته باشد پیام ارسال کنید، با پیغام ” Sorry, you can only send messages to mutual contacts at the moment ” برخورد خواهید نمود.

Report problem solving telegrams 1 رفع ریپورت در تلگرام، خیلی سریع

معنی این پیغام ” متاسفیم. شما در حال حاضر قادر هستید تا تنها به مخاطبین متقابل خود پیام ارسال کنید ” می باشد.

البته این ویژگی، یکی از مزیت های خوب این پیام رسان تلقی می شود که شما را از دریافت پیام های مزاحمت آمیز و تبلیغاتی آسوده می کند. همچنین اگر شما یک پیام تکراری را برای چند نفر ارسال کنید، شماره ی شما باز هم ریپورت می شود.

برای خروج از ریپورت اسپم تلگرام از چه راهی استفاده کنیم؟

اما در این روشی که در آسمونی خدمت شما معرفی می کنیم، درخواست رفع ریپورت با استفاده از ربات تلگرام انجام شده و تنها 1 دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

  • فقط دقت نمایید ما در این صفحه 2 روش + 2 نکته توضیح داده ایم که برای افراد مختلف متفاوت است.

برای این منظور مراحل زیر را طی کنید:

 ابتدا بر روی لینک زیر کلیک کنید تا ربات Spam Bot فراخوانی شود.

https://telegram.me/spambot

 

روش اول حل مشکل ریپورت در تلگرام :

پس از باز شدن صفحه ی ربات، بر روی دکمه Start ضربه بزنید.

Report problem solving telegrams 1 رفع ریپورت در تلگرام، خیلی سریع

حال از منو باز شده گزینه This is mistake را انتخاب کنید. (با انتخاب این گزینه به تلگرام میفهمانید که یک  اشتباهی صورت گرفته)

نکته: برای اینکه بفهمید کی از حالت ریپورت خارج می شوید، گزینه ی I was wrong، please release me را انتخاب  کنید..سپس مدت ریپورت شما به ماه میلادی مشخص خواهد شد.

Report problem solving telegrams 2 رفع ریپورت در تلگرام، خیلی سریع

اکنون یک پیام با عنوان ” اگر فکر می کنید محدودیت اعمال شده بر روی حساب شما به اشتباه صورت گرفته است، می توانید به تلگرام گزارش (شکایت) دهید. تیم پشتیبانی ما آن را بررسی خواهد کرد. آیا مایل هستید؟” دریافت خواهید نمود.

بر روی گزینه Yes ضربه بزنید.

Report problem solving telegrams 3 رفع ریپورت در تلگرام، خیلی سریع

اکنون باید تایید کنید که هیچ فعالیتی که باعث انجام مزاحمت برای کاربران شده است را انجام نداده اید، برای این منظور گزینه No i,ll never do any of this را انتخاب کنید.

Report problem solving telegrams 4 رفع ریپورت در تلگرام، خیلی سریع

اکنون تلگرام از شما می خواهد که یک متن در رابطه با اشتباه ریپورت شدن شما در تلگرام برای پشتیبانی ارسال کنید.

می توانید از متن زیر استفاده کنید:

dear telegram support

hello 

   i am wrongly spam reported،please release me 

best regard

Report problem solving telegrams 5 رفع ریپورت در تلگرام، خیلی سریع

سپس یک پیام با عنوان “تشکر. شکایت شما دریافت شد. تیم ما این موضوع را بررسی خواهد کرد. در صورتی که اشتباهی صورت گرفته باشد، محدودیت شما به زودی رفع خواهد شد.”

اکنون منتظر بمانید تا رفع ریپورت شوید.

 

روش دوم حل مشکل ریپورت در تلگرام  :

اگر در قبل نیز این مسئله برای شما پیش آماده باشد، حالا بعد از وارد شدن به صفحه بوت در تلگرام باید چکار کرد؟

بعد از وارد شدن به صفحه بوت باید /start را بزنید سپس پیامی در همان جا برای شما ارسال می شود که  نوید کمک کردن را به شما می دهد حالا باید بعد از آن پیام OK, go ahead. را بفرستید ، حالا از شما می خواهد تایید کنید که پیام تبلیغاتی ارسال نکردید لذا در جواب آن باید No, I’ll never do any of this! را بفرستید ، که باز پیامی برای شما ارسال می شود و عذر خواهی کرده از اینکه برای شما محدودیت یا همان ریپورتی پیش آمده است و از شما می پرسد که به نظرتون چرا برای حساب شما محدودیت ایجاد شده است؟

در جواب آن می توانید یوزرنیم تلگرام خود را بفرستید و به همین سادگی شما اطلاع رسانی کردید که ریپورت هستید حالا باید منتظر بمانید تا از ریپورتی بیرون بیایید.

اما شاید کسی بگوید گزینه های بالا را ندارم؛

ببینید وقتی ریپورت باشید و بخواهید برای کسی پیام بفرستید با عبارت “Sorry, you can only add mutual contacts to groups at the moment مواجه خواهید شد که در واقع به شما اطلاع می دهد نمی توانید به هر کسی پیام دهید بلکه فقط به افرادی که اطلاعات تماس دارید قادر به ارسال پیام هستید ،

اگر دقت کنید در ادامه همان پیام یک نوشته آبی رنگ “More info” می بینید که این گزینه ما را به رفع ریپورت شدن هدایت می کند پس روی آن بزنید؛

وارد صفحه بوت مورد نظر خواهید شد ، کلمه “/start” را بفرستید بعد پیامی پشت سرش به شما ارسال می شود که گزینه هایی هم برای جواب دارد و از آنجا می توانید گزینه “Why was I reported?” را بفرستید یعنی چرا ریپورت شدم؟

بعد از آن دوباره پیامی می آید و توضیح داده که اکثر کاربران دوست ندارند که غریبه ایی برایشان پیام ارسال کند و اگر با پیام آزار دهنده ایی روبرو شوند گزارش می دهند.

با دو گزینه روبرو هستید که می توانید حرف ربات را تایید کنید و یا اینکه توضیح بیشتر بخواهید پس گزینه “Tell me more” را می زنیم ، پیامی بلند برای ما ارسال می شود که در واقع توضیحاتی در موردش در پستی دادیم که حتی اگر یک لینک و یا عکس و یا حتی یک کلمه سلام …هم باشد ممکنه ریپورت شوید البته اگر به فردی که نمی شناسید.

در آخر همان پیام به شما می گوید که بررسی خواهد شد و اگر محتوای آزار دهنده نبوده از ریپورتی خارج می شوید.

 

 

اما برای خروج از حالت ریپورت در تلگرام ترفندهایی هم هست که می توانید سریعتر به نتیجه برسید:

  • ترفند شماره 1:

شاید شما هم بعد از امتحان کردن راه های مختلفی برای خروج از حالت ریپورت در تلگرام از خارج شدن اکانتتان از حالت اسپم ناامید شده باشید. اما روشی تازه ارائه شده که قبل از شروع آموزش، لازم است ابتدا شما ایمیل حاوی درخواست خروج از حالت اسپم را برای تلگرام فرستاده باشید.

روش کار بسیار ساده و در عین حال حساس می باشد. لطفاً دقت داشته باشید که مراحل ذکر شده در ادامه را درست همانند آموزش انجام دهید که در غیر اینصورت تضمینی برای بازگشت اکانت تلگرامتان از حالت اسپم Spam وجود ندارد.

ابتدا شما  باید 10 تا 15 نفر از کسانی که مطمئن هستید شماره شما را در گوشی خود ذخیره ندارند و شما هم متقابلاً شماره آن افراد را در گوشی خود ندارید، درخواست کنید که حداقل 10 پیام یا استیکر برایتان ارسال کنند.

البته شما در حالت فوق نمی‌توانید برای افرادی غیر از لیست مخاطبین خود پیام ارسال کنید. برای حل این مشکل با ارسال یک پیام در گروه حاوی این درخواست از افرادی که شماره شما را ندارند بخواهید که برایتان این کار را انجام دهند.

بعد از کامل شدن این مرحله و ارسال پیام‌ها نوبت شماست. کار اصلی‌تان صبر است. باید به مدت 4 تا 7 روز به هیچ عنوان این پیام‌هایی که برایتان فرستاده شده را باز نکنید.

در طول این مدت 4 تا 7 روزه می توانید به فعالیت عادی خود در گروه ها و گفتگو با کسانی که قبلا با آنها در ارتباط بودید ادامه دهید و در همین مدت، نباید به شخص یا اشخاصی که شماره شما را در گوشی خود ذخیره ندارند پیغامی بفرستید.

در نهایت اکانت شما بعد از گذشت این مدت از حالت ریپورت اسپم Report Spam خارج خواهد شد.

  • ترفند شماره 2:

با استفاده از این ترفند می توانید کمتر از 24 ساعت حساب کاربری خود را از حالت مسدود خارج کنید

1- شما باید یک حساب کاربری با شماره تلفن فرد دیگر (دوست خود) ایجاد کنید

2- نام تلگرام خود را با نام دوست خود جابه جا کنید به عنوان مثال اگر شما X هستید و دوستتان Y باشد ؛ بعد از تعویض کردن اسم ها ، شما Y می شوید و دوستتان X.

3- مرحله بعدی تعویض عکسهای پروفایل است. بدین صورت که شما عکس پروفایل خود را به دوستتان می دهید و دوستتان هم عکس پروفایل خود را برای شما ارسال می کنید و پس از آن اقدام به تعویض آن می کنید.

4- بعد از عوض کردن عکس ها شما باید آیدی های خود را نیز تعویض کنید.

برای مثال نام آی دی من Navid@ است و آی دی دوست شما mehdi@

پس از جابجا کردن آدرس ها یا همان آی دی؛ در مرحله آخر شما باید وارد یک گروه شوید و هر 5 دقیقه دو خط متن بگذارید(هر کدام دو بار).

پس از ارسال متن خود در گروه تا 24 ساعت آینده یعنی یک روز کامل نباید هیچ پیامی ارسال کنید.

تبریک: اکانت شما از ریپورت خارج شد و شما می توانید اسم ، عکس و آدرس خود را مجددا به حالت خود باز گردانید.


۰ نظر
mohammad lotfi

چگونه بفهمیم در تلگرام هک شدیم

با رفتن در قسمت ستیگنز اپلیکیشن تلگرام می‌توانید بفهمید آیا حساب کاربری شما هک شده است یا نه. اگر می خواهید نحوه رفتن به قسمت تنظیمات را بدانید این مقاله آسمونی را حتما مطالعه کنید چرا که آموزش تصویری آن را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم.

اینکه از چه طریقی در حال استفاده از تلگرام هستید، در قسمت ستینگز/ settings مشخص است. بعد از ورود به این قسمت روی Privacy and Security کلیک کنید و سپس بخش Active Sessions را انتخاب کنید.
در اینجا لیست گوشی‌ها، پی سی‌ها و سایر ابزارهایی که با آن از تلگرام استفاده می‌کنید، مشخص‌شده است. مثلاً اگر هم‌زمان از گوشی آیفون و نسخه دسکتاپ تلگرام استفاده می‌کنید، نام هر دو در لیست با تاریخ و ساعت آخرین استفاده نوشته‌شده است.

برای اطمینان و درصورتی‌که نام ابزار مشکوک را در این لیست مشاهده کردید می‌توانید ابزار مشکوک را پاک‌کنید یا با ابزار اصلی آنلاین شده و هم‌زمان روی Terminate all other sessions کلیک کنید تا سایر ابزارهای مشکوک دسترسی‌شان قطع شود.telegram hack1 چگونه بفهمیم در تلگرام هک شدیم

telegram hack2 چگونه بفهمیم در تلگرام هک شدیم

telegram hack3 چگونه بفهمیم در تلگرام هک شدیم

۰ نظر
mohammad lotfi

چگونه از آپدیت اتوماتیک ویندوز ۱۰ جلوگیری کنیم؟

گرچه ویندوز ۱۰ امکانات بسیار زیادی نسبت به ویندوزهای قبلی دارد، ولی بعضی از امکانات قبلی در ویندوز ۱۰ از دست رفته‌اند. یکی از این امکانات قابلیت غیر فعال کردن آپدیت اتوماتیک در ویندوز ۱۰ است که مانند دیگر ویندوز‌ها نمی‌توانید از بخش مربوطه آن را غیر فعال کنید. ضرورت این امر در کشور ما از آن جهت است که اکثر اینترنت‌های کاربران دارای حجم‌های محدود می‌باشد و ممکن است حجم اینترنت شما با آپدیت‌های اتوماتیک ویندوز ۱۰ به اتمام برسد. با گجت نیوز همراه باشید تا با غیر فعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز ۱۰ آشنا شوید.

۱٫ غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز ۱۰ با انتخاب اتصال Metered

اگر شما اتصال خود را بر روی حالت metered قرار دهید، ویندوز ۱۰ نمی‌تواند آپدیت‌ها را به طور خودکار دریافت کند! ویندوز ۱۰ حالت اتصال‌ها را به طور خودکار تنظیم می‌کند. به عنوان مثال، اتصال اینترنت توسط داده سیم‌کارت نوعی اتصال metered شناخته می‌شود. شما می‌توانید هر اتصالی را بر روی حالت metered تنظیم کنید! پس برای غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز ۱۰ کافیست اتصال خود را بر روی حالت metered قرار دهید. اگر این حالت را انتخاب کنید، ویندوز ۱۰ آپدیت‌ها را تا زمانی که اتصال را از حالت metered خارج نکنید، دریافت نمی‌کند.

این گزینه برای مواقعی که حجم ترافیک کمی دارید بسیار کاربرد دارد. لازم به ذکر است که بعضی از سرویس‌ دهنده‌های اینترنت در ساعات مشخصی ترافیک اینترنت رایگان یا ارزان‌‌قیمت در اختیار کاربر قرار می‌دهند. با این حساب می‌توانید در ساعت مصرف رایگان اینترنت، اتصال ویندوز ۱۰ خود را در حالت Unmetered قرار دهید تا آپدیت‌ها به راحتی و بدون صرف هیچ هزینه‌ای دانلود شوند، پس از اینکه ویندوز ۱۰ به جدیدترین آپدیت‌ها مجهز شد نیز مجدد اتصال ویندوز ۱۰ را در حالت Unmetered قرار دهید.

برای دسترسی به تنظیمات Metered در ویندوز ۱۰ وارد قسمت Settings شوید و گزینه Network & Internet را انتخاب کنید،‌ سپس گزینه‌ها را به پایین اسکرول کرده و قسمت Advanced Option را که در زیر لیست شبکه‌های وای‌فای قرار دارد را انتخاب کنید.

 

آپدیت اتوماتیک در ویندوز 10

در اینجا به راحتی می‌توانید گزینه Set as Metered connection را انتخاب کنید. قرار دادن اتصال ویندوز ۱۰ به شبکه در حالت Metered تنها برای وای‌فای فعلی که از آن استفاده می‌کنید اعمال می‌شود؛ اما اگر به وای‌فای دیگری نیز متصل شدید این تنظیمات در ویندوز ۱۰ تغییر نخواهد کرد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که عملکرد بهتر سیستم عامل ویندوز ۱۰ به به‌روزرسانی‌های آن بستگی دارد.

پس بهتر است که این به‌روزرسانی‌ها را در زمان مناسب روی سیستم خود نصب کنید. پس از فعال کردن این گزینه، در صورتی که به Windows Update مراجعه کنید خواهید دید که ویندوز، کانکشن کنونی شما را یک اتصال محدود در نظر گرفته است و از آپدیت خودکار جلوگیری می‌‌کند. اما همچنان دکمه‌ی Download جهت دانلود آپدیت‌ها با صلاح‌دید شما وجود دارد.

۲٫ غیر فعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز ۱۰ از Administrative Tools

در این روش می‌توانید به‌روزرسانی خودکار را به شکلی غیر فعال کنید که حتی سیستم، به‌روزرسانی‌های جدید را هم جستجو نکند. برای این کار باید به قسمت Control Panel ویندوز ۱۰ بروید. بهتر است عبارت Control Panel را در قسمت جستجوی منوی استارت تایپ کنید.

 

 آپدیت اتوماتیک ویندوز 10

پس از این‌کار گزینه مربوط به این قسمت به نمایش در‌می‌آید که باید روی آن کلیک کنید. در قسمت Control Panel روی System and Security کلیک کنید. در این قسمت هم باید روی Administrative Tools کلیک کنید.

 

آپدیت اتوماتیک ویندوز 10

 

در صفحه باز شده، تمام گزینه‌های موجود در Administrative Tools را مشاهده خواهید کرد. در این صفحه باید به دنبال Services باشید. وقتی که آن را پیدا کردید، روی آن دابل کلیک کنید. یک راه ساده هم برای یافتن بخش  Services این است که از باکس سرچ ویندوز ۱۰ کلمه‌ی services را سرچ کنید و بر روی آن کلیک کنید.

 

آپدیت اتوماتیک ویندوز 10

سپس در پنجره ی باز شده به دنبال windows Update گشته و بر روی آن کلیک کنید و همانند شکل، تغییرات را اعمال کنید. به همین راحتی شما بخش آپدیت را غیر فعال کرده‌اید و با مراجعه دوباره به بخش آپدیت با تصویر زیر مواجه خواهید شد.

 

آپدیت اتوماتیک ویندوز 10

آپدیت اتوماتیک ویندوز 10

اگر در آینده نیاز داشتید که این قسمت را فعال کنید، باید تمام مراحل بالا را طی کنید و در آخر روی گزینه Start کلیک کنید. بعد از این‌ کار باید به قسمت Windows Update بروید. عبارت Windows Update را در محیط جستجوی منوی استارت تایپ کنید و در صفحه به نمایش در آمده باید روی Retry کلیک کنید تا سیستم عامل تمام به‌روزرسانی‌ها را دانلود کند.

۰ نظر
mohammad lotfi

حل مشکل جعلی بودن شماره سریال اینترنت دانلود منیجر (IDM)

حل مشکل جعلی بودن شماره سریال اینترنت دانلود منیجر (IDM)

همانطور که می دانید Internet Download Manager یک نرم افزار مدیریت دانلود محبوب برای کامپیوتر می باشد اما تفاوت آن با سایر برنامه های این زمینه، نیاز به خریداری کردن اشتراک می باشد. بدون شک در کشور عزیزمان ایران شرایط (!) خریداری نسخه رسمی و کامل نرم افزارها وجود ندارد و در نتیجه به کرک های مختلف متوسل خواهیم شد. اینترنت دانلود منیجر هم بیکار ننشسته و دست به اقدامی زده است تا شماره سریال های جعلی را شناسایی کرده و دسترسی کاربران را مسدود سازد. اما اگر شما با این چنین پیغامی مواجه شدید خیالتان راحت باشد زیرا که در ادامه ی مطلب روش های حل آن را بصورت کامل شرح داده ایم!

 

دستکاری فایل های اینترنت دانلود منیجر

اولین کاری که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید دستکاری کردن چند فایل برنامه ای IDM است. بدین منظور مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. وارد مسیر نصب اینترنت دانلود منیجر شوید. این آدرس بصورت پیش فرض C:\Program Files\Internet Downlaod Manager و در ویندوزهای ۶۴ بیتی بصورت C:\Program Files (x86)\Internet Downlaod Manager می باشد.
  2. به دنبال فایل IDMGrHlp.exe گشته و آن را حذف نمایید.
  3. هم اکنون یک کپی از فایل idmBroker.exe تهیه کرده و با تغییر نام آن به IDMGrHlp.exe در همان پوشه قرار دهید.
  4. سیستم خود را ریستارت کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

 

internet-download-manager-folder-files-tweaking_thumb

 

غیرفعال کردن آپدیت خودکار اینترنت دانلود منیجر

اگر بعد از اجرایی کردن روش بالا هنوز هم با پیغام تقلبی بودن شماره سریال IDM رو به رو شدید می توانید روش غیرفعال کردن آپدیت برنامه را امتحان نمایید. برای این کار قدم های زیر را طی کنید :

  1. نرم افزار Run ویندوز (ترفندها.نت) را اجرا نمایید.
  2. عبارت regedit را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.
  3. به ترتیب مسیر HKEY_CURRENT_USER\Software\DownloadManager را دنبال کنید.
  4. در پنل سمت راست بر روی CheckUpdtVM کلیک کرده و مقدار (Value) آن را به ۰ تغییر دهید.

 

registry-editor

 

ویرایش فایل های هاست جهت بلاک آپدیت های IDM

آخرین و مطمئن راه نیز همین ویرایش فایل های هاست می باشد. بدین منظور مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. وارد آدرس C:\Windows\System32\drivers\etc\ شوید.
  2. فایل hosts را پیدا کرده و آن را با نرم افزار notepad باز کنید. (نوت پد را در حالت Run as administrator اجرا کنید)
  3. خط های زیر را در انتهای فایل کپی کرده و ذخیره نمایید.

۱۲۷٫۰٫۰٫۱ tonec.com
۱۲۷٫۰٫۰٫۱ http://www.tonec.com127.0.0.1%20registeridm.com
۱۲۷٫۰٫۰٫۱ http://www.registeridm.com
۱۲۷٫۰٫۰٫۱ secure.registeridm.com
۱۲۷٫۰٫۰٫۱ internetdownloadmanager.com
۱۲۷٫۰٫۰٫۱ http://www.internetdownloadmanager.com
۱۲۷٫۰٫۰٫۱ secure.internetdownloadmanager.com
۱۲۷٫۰٫۰٫۱ mirror.internetdownloadmanager.com
۱۲۷٫۰٫۰٫۱ mirror2.internetdownloadmanager.com
۱۲۷٫۰٫۰٫۱ mirror3.internetdownloadmanager.com

 

با این کار امکان آپدیت خودکار نرم افزار اینترنت دانلود منیجر غیر فعال.خواهد شد. در صورتیکه اگر به احتمال یک درصد مشکل شما با روش های بالا حل نشد بهتر است IDM را بصورت کامل از (ترفندها) سیستم خود حذف کرده و مجدداً آن را از یک سایت رسمی و با کرک های مناسب دریافت نمایید.

۲ نظر
mohammad lotfi